Telefoniproblem

 

Den senaste tiden har ett antal av våra medlemmar haft problem med Riksnets telefoni. Vi har givetvis tagit upp problemen med Quadracom och Riksnet och styrelsen kommer att ha ett möte med dom i veckan som kommer.
Som medlem ber vi dig att ALLTID FELANMÄLA driftstörningar. För att leverantören skall se och förstå omfattningen av problemen gäller det att ALLA MEDLEMMAR FELANMÄLER VARJE GÅNG. Då blir problemens hela omfattning tydligare för leverantören.

Felanmälan görs antingen per telefon eller mail till:
0770–33 99 33
support@riksnet.se

Eftersom telefonanmälan innebär lite telefonkö så kanske ett mail är att föredra. Då finns också din anmälan på pränt och du har möjlighet att beskriva problemet utförligt samt ange tid. Ett mail kan du dessutom skicka när som helst på dygnet. Var vänlig upprepa din felanmälan om problemet återkommer – felanmäl varje gång!

Vi uppmanar varje medlem att vara så specifik som möjligt med tidsangivelser och problembeskrivning. ANGE ALLTID NAMN OCH MEDLEMSNUMMER samt VÄSTRA FÄRGELANDA FIBER

Vi återkommer med information efter att Quadracom/Riksnet har rapporterat kring hur åtgärderna framskrider!